V današnjem poslovanju, ki se vse bolj seli na splet in dobiva mednarodne razsežnosti, sta prevajanje angleščine, ki je najbolj uveljavljen jezik mednarodne komunikacije, in SEO optimizacija (Search Engine Optimization), ki je orodje za izboljšanje vidnosti na internetu, dva ključna elementa, ki v sodobnem digitalnem svetu oblikujeta globalno prisotnost podjetij, organizacij in spletnih vsebin. Pravzaprav igrata osrednjo vlogo pri doseganju širšega občinstva ter povečevanju prometa na internetu. Tako si velja v nadaljevanju podrobneje pogledati, kako nam natančno prevajanje angleščine ter SEO optimizacija lahko z nekaj premišljenimi potezami utreta pot na globalne trge.
Kakšen pomen ima SEO optimizacija za naše poslovanje?
SEO optimizacija predstavlja niz strategij in pristopov, ki pomagajo izboljšati vidnost oziroma uvrstitev našega spletnega mesta na iskalnikih, kot je Google. Razlogov, zakaj je SEO optimizacija pomembna za naše poslovanje, je več:
- Z uporabo ključnih besed, ki so povezane z našim prodajnim asortimanom oziroma storitvami, lahko pritegnemo točno določeno ciljno občinstvo, ki dejansko išče izdelke ali storitve, ki jih ponujamo. To pomeni bolj usmerjen in kakovosten promet z večjo verjetnostjo konverzij oziroma prodaje.
- SEO optimizacija tudi ni enkraten projekt, temveč dolgoročna naložba. Ko enkrat dosežemo dobro uvrstitev, lahko to pomeni dolgotrajno izpostavljenost in promet brez neprestanega oglaševanja. Je tudi dinamičen proces, ki omogoča prilagoditev spremembam v panogi, iskalnih algoritmih in vedenju uporabnikov. S pravilnim pristopom lahko hitro odreagiramo na spremembe in ostanemo relevantni.
- Povečamo lahko lokalno prepoznavnost z boljšimi rezultati v lokalnih iskalnih poizvedbah.
- Pridobimo pa tudi konkurenčno prednost – če naša konkurenca že izvaja podobne aktivnosti, postavlja to našo neoptimizirano spletno stran v neugoden položaj, zato je na mestu, da se čim prej tega lotimo tudi sami.
Če izvajamo ta proces pravilno, lahko znatno izboljšamo uporabniško izkušnjo, kar vodi do večje verjetnosti konverzij. Namreč ljudje, ki hitro najdejo želene informacije, so bolj naklonjeni opravljanju nakupa ali izvajanju drugih aktivnosti na naši strani (na primer prijava na naše novice, ogled določenih vsebin itd.). In če se pojavljamo visoko v rezultatih iskanja, naša aktivnost pogosto velja za bolj zaupanja vredna. Uporabniki imajo tendenco, da bolj zaupajo stranem, ki so visoko uvrščene na iskalnikih. Gradnja avtoritete na področju, na katerem delujemo, je tako bistvenega pomena za dolgoročni uspeh. S pomočjo analitičnih orodij pa lahko vselej spremljamo obiskanost, vedenje uporabnikov, konverzije in druge ključne metrike. To nam pomaga nenehno izboljševati svojo strategijo in na dolgi rok rast podjetja.
Zakaj pri poslu potrebujemo natančno prevajanje angleščine?
Danes nam predstavitev zgolj v lokalnem jeziku zelo omejuje doseg možnih ciljnih publik, zato je skorajda neizogibno, da se predstavimo vsaj v enem ali več tujih jezikih. Prevajanje angleščine, ki je zaradi svoje razširjenosti eden najbolj priročnih jezikov, nam odpira vrata do globalnega občinstva, saj večina ljudi po svetu razume ali govori angleško. To je ključno za podjetja in organizacije, ki želijo doseči mednarodne stranke ali uporabnike. Seveda pa je pri tem pomembna tudi preciznost. Prevajanje angleščine ne pomeni le prenos besed iz enega jezika v drugega, temveč tudi prilagajanje kulturnim razlikam. Prevajalci morajo:
- razumeti subtilnosti jezika, frazeologije in kulturnega ozadja, da bi dosegli učinkovito komunikacijo z angleško govorečimi občinstvi,
- ter biti pozorni na nove izraze, sleng in spremembe v jezikovni rabi, da ohranijo svežino in aktualnost prevodov.
Zato pazljivo izberimo agencijo, ki nam bo lahko zagotovila tovrstno doslednost, da bomo lahko prenesli prava sporočila na globalni trg.
Kako gresta prevajanje angleščine in SEO optimizacija z roko v roki?
Za prevajanje angleščine je pomembno upoštevati tudi smernice, ki jih določa SEO optimizacija, skupaj pa nam omogočata širitev posla v mednarodno okolje, s čimer predstavljata osrednja gradnika uspešne globalne prisotnosti na medmrežju. Iskalniki imajo namreč svoje algoritme, ki nagrajujejo kakovostne in relevantne vsebine. Zato je pri prevodu treba:
- upoštevati oziroma integrirati ključne besede, uporabljene v iskalnikih,
- ter jih prilagoditi občinstvu oziroma specifični regiji ali državi, kar nam povečuje možnosti, da bodo iskalniki prepoznali relevantnost vsebine.
Obenem moramo zagotoviti, da so vsebine tudi privlačne in informativne za angleško govoreče občinstvo. Smiselno je vključiti:
- različne lokalne izraze,
- fraze
- in besednjak, ki je blizu ciljni publiki.
To prispeva k boljšemu razumevanju in hitreje pritegne pozornost. Nadvse koristno je tudi vključevanje kakovostnih povezav oziroma backlinkov iz drugih strani na našo, saj tako še dodatno gradimo avtoriteto. Poleg vsebinskega dela pa ne smemo zanemariti tudi tehnične plati. To pomeni, da mora biti naša stran čim bolj uporabniku prijazna, na primer:
- s primerno hitrostjo nalaganja strani,
- prilagojenostjo mobilnim napravam,
- s pravilno uporabo naslovov in meta opisov
- ter vključujoč druge tehnične vidike, ki vplivajo na uvrščanje v iskalnikih.
Analitična orodja so pri vsem tem naš največji pomočnik pri ugotavljanju, ali izbrane in prevedene ključne besede delujejo ali pa bomo morali spremeniti svoj pristop. Na opisani način ohranjamo konsistentnost v kakovosti tekstov in učinkovitosti strategije. V kolikor ne dosegamo pravih rezultatov, poskrbimo za to, da spremenimo strategijo in poskusimo z drugimi pristopi, po potrebi tudi v sodelovanju z marketinškimi strokovnjaki.